Publicat el

Comunicat: aquest no és el nostre Passeig!

Aquest dissabte dia 15 de novembre a la tarda, els Bastoners de Sabadell estàvem convidats per ballar a l’acte d’inauguració del Passeig de la Plaça Major de la nostra ciutat. Vam confirmar la nostra assistència quan els tècnics de l’ajuntament ens van fer la proposta però, un cop descobert el nou passeig, hem decidit refusar la participació.

Com a ciutadans de Sabadell, ens sentim decebuts pel resultat final de les eternes obres, que malgrat la inauguració, encara no estan acabades. Creiem que la gestió del projecte ha fet variar molt de la proposta presentada inicialment.

Com a colla, creiem que l’ajuntament no ha sabut vehicular les demandes de la ciutadania, comerços i entitats per fer del Passeig l’eix central de ciutat que hauria de ser. Una extensió de ciment no és un model que convidi als sabadellencs i sabadellenques a organitzar i participar d’activitats en un espai tant rellevant com va arribar a ser el Passeig.

La realitat que ens hem trobat els ciutadans és la d’un Passeig buit de contingut, personalitat i funcionalitat. Trobem a faltar la font, els bancs i rajoles de l’antic passeig, un carril definit per on hauran de circular els autobusos, un carril bici, o uns bancs que mirin al centre del passeig, entre moltes altres coses.

A més, volem expresar el nostre desencant amb l’asfalt vermell, que deixa els nostres bastons amb les puntes tenyides. Sembla una tonteria, però cada bastó té un cost de 6€, una despesa gens fàcil d’assumir per la nostra colla.

És per això que aquesta tarda, malgrat constar al programa de l’acte, la Colla dels Bastoners de Sabadell ha decidit en assemblea no assistir-hi.